Tausta


Tavoitteet


Ratkaisu


Tulokset

Kampanja on herättänyt kiinnostusta laajasti. 1000 Tuotekehittäjää on mukana case-esimerkkinä Tekesin rahoittamassa Tampereen yliopiston ja VTT:n UseIn (User Involvement In Service Innovations) -tutkimusprojektissa, jossa tutkitaan käyttäjien osallistamista palveluinnovaatioprosessiin. Kampanja esitellään myös Työ- ja elinkeinoministeriön kysyntä- ja käyttäjälähtöistä innovaatiotoimintaa esittelevällä udi.fi-internetsivulla helmikuussa 2010.


Johtopäätökset


* ROI: Uusien kontaktien arvo € + kampanjan myynti € - mediabudjetti € / mediabudjetti €

Kampanja lukuina

» Kampanjan yhteenlaskettu ROI 403%*.
» Tuotekehittäjäksi haki 56 671 suomalaista.
» Tuotekehittäjäksi hakeneiden konversio kampanjasivustolla 74%.
» 65 709 uniikkaa kävijää kampanjasivustolla.
» Uusia markkinointilupia 41 990 kpl.
» Palautetta ja kehitysehdotuksia vastaanotettiin 240 sivun (A4-koko) verran


Suunnittelu ja toteutus

Tallink Silja Oy
Pitkänen Maarit, Marketing Director
Joni Marttinen, Art Director
Henrik Hahtovirta, E-commerce responsible

Bob Helsinki
Oski Granström, AD
Taru Staudiger, Graafinen Suunnittelija
Jannis Mavrostomos, AD
Iina Merikallio, Copywriter
Karla Martinez-Majander, Projektipäällikkö
Minna Läntinen, Projektijohtaja

Robot <3
Toni Tiusanen, Planner / Project Manager
Mikko Kalso, AD
Kimmo Reinikainen, Developer
Osku Tervonen, Developer

Toinen Helsinki
Mats Nyström, Suunnittelija

Kiitos

Satu Hirvinen, Tallink Silja
Minna Varis, Tallink Silja
Henna Koivulehto, Toinen Helsinki


Robot Creative Agency
http://www.rbt.fi/

2010